“Er is maar weinig verschil tussen een eigenwijze tiener en een ondernemer. “

Er is een hele weg afgelegd sedert de prille start als schilder. Links als 19 jarige bij het schilderen van het politiekantoor in Vorst (2000). Rechts cover van maandblad ‘Ondernemers’ (2017).

Hoewel zijn schooltraject als een Vlaamse tragedie kan omschreven worden verslond Miguel als tiener reeds biografieën en ‘how to’s’ van bekende ondernemers.

Het was meer ontluikende passie dan een prille interesse. Hij omschrijft de periode zelf als ‘popelen om te kunnen beginnen’.

START

In 2004 start Miguel na enkele jaren stiel leren als zelfstandig ondernemer met een eigen schilderbedrijf. Het kapitaal bestaat uit een ladder en wat schildergerei.

Met gedreven ondernemen wordt M-Interieur echter al snel een heus bedrijfje. Schilderwerken evolueren later naar de totale inrichting van interieurs en gebouwen.

LIQUIDFLOORS

In 2009 wordt Liquidfloors geboren. Een frisse innovatie in de traditionele bouwsector: gietvloeren als designproduct. Later volgen ook badkamers en trappen in dezelfde materialen. Het wordt een voltreffer.

Liquidfloors schept een nieuwe niche in de markt van kunstharsvloeren en zal in een sneltempo uitgroeien tot Belgisch marktleider in naadloze vloersystemen voor de woon- en werkomgeving. Het bedrijf stelt vandaag een 70 mensen te werk overheen haar vestigingen in West- en Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg.

Broer Caëtan is van bij de start aan boord als partner en trouwe field specialist. Het is de start van familiaal ondernemen, want ook vader Balta en schoonzus Stefanie komen later aan boord.

Er wordt hard gewerkt aan de uitbouw van het bedrijf. In 2014 – Liquidfloors is dan 5 jaar geworden – wint het bedrijf de Trendstop Belgian Building Award in Brussel. Een bekroning voor haar steile ontwikkeling.

Een jaar later volgt ook de Innovation Award van het toenmalige IWT (nu Agentschap Ondernemen) voor de ontwikkeling van unieke producten.

Winnen op de IWT Innovation Awards – 2015

Liquidfloors investeert onophoudelijk in productinnovatie, branding en vooruitstrevende IT processen.

In 2017 start een eerste agentuur in Finland.

In 2019 volgt een eerste Franchise in Slovakije en wordt de kaap van 700 projecten per jaar overschreden.

In 2020 wordt de eerste franchise in Noorwegen opgestart.

Liquidfloors is nu een merk en een concept geworden, een community waar andere ondernemers via franchise bij kunnen aansluiten.

Bekrachtigd met Liquidfloors producten, marketing, kennis en ondersteuning veroveren zij zo hun eigen regio in de markt.

KANVAS

In 2015 richtte Miguel Kanvas op, een specialist in spanplafonds. Spanplafonds zijn net als gietvloeren een innovatief nicheproduct in de bouwsector. De ondernemer ziet kansen en moet zijn ei kwijt.

Schoonbroer Irven Kindt neemt de operationele leiding op zich. Via een reeds sterk netwerk van architecten en aannemers verovert Kanvas al snel haar plaats in de markt.

In januari 2020 laat Miguel de onderneming volledig over aan managing partner Irven.

POORTMAN

Een zondagse babbel met een vriend leidt tot een nieuw businessplan: architecturale toegangspoorten. Poorten die eruit springen door creatief design en degelijkheid.

Na het samenstellen van een ervaren team slaan drie partners de handen in elkaar: Poortman wordt gelanceerd in 2020.

Ervaren Poortmannen Benoit Slaets en John Vercruysse nemen de operationele leiding op.